Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

ترکیه و دبی به‌دلیل «تهدیدات امنیتی» فعالیت دیپلماتیک خود در کابل را کاهش می‌دهند


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
گزارش:احمد جاوید نیازی
چهارشنبه ۱۹ دلو۱۴۰۱

پس از خروج دیپلمات‌های عربستان سعودی که گفته می‌شود به دلیل تهدیدات امنیتی از افغانستان بیرون شده اند به تعقیب آن اکنون کشورهای ترکیه و امارات متحده عربی نیز دیپلمات‌های خود را به دلیل آنچه «تهدیدات امنیتی» خوانده شده از افغانستان بیرون خواهند کرد یا سطح فعالیت‌های دیپلماتیک خود با امارت اسلامی را کاهش خواهند داد.
شماری از رسانه‌ها گزارش داده اند که «سفارت ترکیه در نظر دارد به دلیل نگرانی‌های امنیتی مختلف، فعالیت‌های دیپلماتیک خود را در کابل کاهش دهد.»
همچنان گفته شده که امارات متحده عربی نیز می‌خواهد قبل از بستن سفارت، مأموریت دیپلماتیک خود را به یک دفتر کوچک منتقل کند.
دولت‌های ترکیه و امارات متحده عربی تاکنون در این زمینه به گونه‌ی رسمی چیزی نگفته‌اند.
این در حالی است که عربستان سعودی در اوایل هفته جاری شمار زیادی از دیپلمات‌های خود را از افغانستان بیرون کشید و آنان اکنون در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان مستقر شده‌اند.
گرچند دولت عربستان تاکنون به گونه‌ی رسمی در این مورد چیزی نگفته اما خبرگزاری رویترز به نقل دو منبع دیپلماتیک گزارش داده است که دیپلمات‌های عربستان به دلیل تهدیدات امنیتی از طریق هوایی افغانستان را ترک کرده‌اند.
امارت اسلامی خروج دیپلمات‌های عربستان از افغانستان را تایید کرد اما گزارش‌ها مبنی بر دخیل بودن «تهدیدات امنیتی» در این خصوص را رد کرد.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی گفته بود که کارمندان سفارت عربستان برای «یک نوع آموزش» به گونه‌ی موقت افغانستان را ترک کرده‌اند و «باز خواهند گشت.»

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.