Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

نماینده خاص روسیه در امور افغانستان:مسکو سفارت خود را در کابل نخواهد بست


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
دوشنبه ۱۷دلو ۱۴۰۱

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان به خبرگزاری تاس این کشور گفته‌است که مسکو برنامه‌ای برای مسدود کردن سفارت خود درکابل ندارد. آقای کابلوف در پاسخ به پرسشی دراین زمینه گفته‌است: «هنوز دراین مورد حتی فکر هم نشده‌است.»
این اظهارات نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان در حالی صورت گرفته که ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی بسته‌‌شدن سفارت عربستان سعودی در کابل را تکذیب کرده اما پذیرفته‌است که دیپلمات‌های این کشور «موقتا» افغانستان را ترک کرده‌اند. ذبیح‌الله مجاهد به رسانه‌ها گفته که کارمندان سفارت عربستان به خاطر آموزش و برای یک هفته به کشورشان فراخوانده شده‌اند و دوباره برمی‌گردند.
خبرگزاری تاس به گزارش‌هایی اشاره کرده که گویا چند کشور عربی و غربی تصمیم گرفته‌اند سفارت‌شان را در کابل مسدودکنند.
پیش از این، یکی از شبکه های داخلی (“طلوع نیوز “)به نقل از منابعی گزارش داده که عربستان، کارمندان سفارت خود را از کابل فراخوانده‌است. برخی رسانه‌های دیگر نیز گزارش کردند که عربستان این کار را در اعتراض به منع اشتغال زنان و بسته ماندن مکاتب و دانشگاه‌های دخترانه انجام داده‌است.
وزارت خارجه عربستان تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌است. قابل یاد آوری است که پس از به قدرت رسیدن دوباره امارت اسلامی در افغانستان، چند حمله بر مأموریت‌های دیپلماتیک و اتباع خارجی در این کشور صورت گرفته‌است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.