Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

وزارت مالیه امارت اسلامی گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی درباره افغانستان دقیق نیست

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
پنجشنبه ۱۳دلو ۱۴۰۱

وزارت مالیه امارت اسلامی می‌گوید گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی درباره مبارزه با فساد در افغانستان دقیق نیست. طبق این گزارش،این سازمان افغانستان در شاخص مبارزه با فساد در سال ۲۰۲۲، ۲۴ پله صعود کرده است.  اما مسؤولان در حکومت سرپرست خواهان بازنگری این گزارش شده‌اند و گفته‌اند به آمار کنونی قانع نیستند.
براساس این گزارش، افغانستان در رتبه‌بندی فساد دولت‌های جهان در سال گذشته، با کسب ۲۴ امتیاز، بین ۱۸۰ کشور جهان در رده ۱۵۰ قرار گرفته است.
این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی با ۱۶ امتیاز در جایگاه ۱۷۴ این فهرست قرار داشت.
وزارت مالیه امارت اسلامی اما در اعلامیه خود گفته :《که ارقام منتشر شده از سوی سازمان بین‌المللی در رابطه با شفافیت و مبارزه با فساد در افغانستان را کامل نمی‌داند و خواستار بازنگری دقیق در این زمینه می‌باشد.》
پیش از نیز بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که علی‌رغم بحران اقتصادی در کشور نرخ تورم در افغانستان از ۱۸.۳ درصد در سرطان امسال به ۹.۱ کاهش یافته است.
امارت اسلامی با اشاره به گزارش بانک جهانی آن را نشانی از بهبود وضعیت اقتصادی کشور دانسته و می‌گوید که سطح عواید ملی افغانستان روز به روز درحال افزایش بوده و اقتصاد کشور در یک جهت مثبت در حال حرکت است.
وزارت مالیه همچنان در اعلامیه‌ای خود از سازمان شفافیت بین‌المللی خواسته  تا با در نظرداشت واقعیت‌های موجود در افغانستان اطلاعات را منتشر کند و چهره اصلی افغانستان را به جهانیان به نمایش بگذارد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.