Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

نهادهای مددکاران اجتماعی افعانستان تفاهم‌نامه‌ را با فدارسیون جهانی مددکاران اجتماعی برای چیدن فقر از افغانستان امضا کردن .


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
گزارش:محمد محمدی
سه‌شنبه ۱۱دلو ۱۴۰۱

در حالی که شماری زیادی از مردم افغانستان در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند مسوولان و نهادهای مددکاران اجتماعی افعانستان امروز ( سه‌شنبه، ۱۱ جدی۱۴۰۱ ) طی کنفرانس خبری، تفاهم‌نامه‌ را با فدارسیون جهانی مددکاران اجتماعی امضا نموده و می‌گویند که هر کشور در دنیا نیاز به مددکاران اجتماعی دارد  تا جامعه از نیازمندی های خود رهایی یابد.
 روری تروئیل، دبیر فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی در جریان امضا تفاهم‌نامه‌، وعده همکاری همه‌جانبه به مسوولان نهادهای دولتی و اجتماعی افغانستان داده است. 
او گفت: 《با تجربه‌های که در کشورهای مختلف داریم، مشکلات اجتماعی افغانستان را با مدیریت سالم می‌توانیم به سوی بهبودی سوق دهیم.》 
در همین حال آنا‌را دلسکو، معاون فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی گفت:《 که در دیدار‌های که با مقام‌های امارت اسلامی داشته، آنان وعده همکاری داده اند.》
دلسکو افزود که مقام‌های امارت اسلامی منع کار زنان را در یک مقطع زمانی محدود کرده و جریان کار زنان در موسسات غیر دولتی از سر گرفته خواهد شد. 
بانو دلسکو افزود که افغانستان در شرایط دشوار تنها گذاشته شده است و برای بیرون رفت از این چالش ها بستگی به کارکرد خود مردم دارد .
با این حال مسعود ایوبی، مسوول نهاد مددکاران اجتماعی افعانستان می‌‌گوید که آنان در تلاش هستند تا برای بهبود وضعیت نگران کننده اطفال خیابانی کاری را انجام بدهند. 
ایوبی افزود که با همکاری فدارسیون جهانی مددکاران اجتماعی برای کودکان کار برنامه‌ی عملی می‌کند تا کودکان کارگر  دیگر دست به کارهای شاقه نزنند.
شریف الله شرافت، نماینده وزارت کار و امور اجتماعی ا.ا.ا که نیز در این برنامه حضور داشت به رسانه‌ها گفت :《 که در حال حاضر افغانستان ۶۵۰ مددکاری اجتماعی برای اطفال بی‌سرپرست و نیازمند فعالیت دارد. 》
شرافت همچنان گفته که در چنین شرایط، همکاری فدارسیون جهانی مددکاران اجتماعی با مردم افغانستان تاثیر خوب بر جامعه داشته و مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی طبق لایحه وظایف همکاری همه جانبه را انجام خواهند داد. 
قابل یادآوری است که افغانستان داره زمستانی را تجربه می کند که در یک دهه اخیر بی پیشنه بوده و افزون بر سرمای شدید فقر نیز دامن گیر بیشتر مردم این کشور شده است .

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.