Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

ذبیح‌الله مجاهد: نظام ما  سقوط نمی‌کند.

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:اجمل عمرزاده
پنجشنبه ۶دلو ۱۴۰۱

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی به گزارش اخیر اداره هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان واکنش نشان داد و گفته که  امارت اسلامی ریشه‌های عمیقی دارد و به کمک‌های خارجی متکی نیست که سقوط کند سازمان ملل پیشتر گفته بود افغانستان با بحران انسانی و خطر فروپاشی مواجه است.
اوچا می‌گوید با پایان جنگ بیست ساله افغانستان در حاکمیت امارت اسلامی دوره جدیدی را آغاز کرده که مشخصه آن بحران اقتصادی، گرسنگی، سوءتغذیه، افزایش شدید فقر در شهرها و روستاها، فروپاشی سیستم صحت، خفقان رسانه‌ها و و طرد تقریباً نیمی از جمعیت زنان و دختران از زندگی است.
این اداره سازمان ملل توضیح داده که فروپاشی حکومت پیشین منجر به تعلیق کمک‌های جهانی شد، کمک‌هایی که قبلاً هفتادوپنج درصد از هزینه‌های عمومی از جمله حفظ سیستم صحت را تشکیل می‌داد.
به گفته اوچا، بحران اقتصادی افغانستان گسترده است و بیش از نیمی از خانوارها در شش ماه گذشته شوک اقتصادی را تجربه کرده‌اند.
این اداره افزوده افغانستان با بحران اقتصادی در بخش‌های مختلف مستقیما وارد سقوط آزاد شد اشت .
از سوی هم ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی به بحران اقتصادی در افغانستان اذعان کرده است.
مجاهد می‌گوید هر کشوری که «جنگ و تهاجم طولانی را تجربه کرده باشد، تا مدتی دچار مشکلات اقتصادی خواهد شد.»او همچنین افزود که در عین حال حکومت مصمم است که همه منابع اقتصادی افغانستان را احیا کند.
ذبیح‌الله مجاهد گفته اظهارات اداره اوچا مبنی بر فروپاشی نظام فعلی به دلیل مشکلات اقتصادی نادرست است.
این در حالیست که اوچا در گزارش خود هشدار داده ۱۷میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ با گرسنگی حاد مواجه خواهند بود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.