Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

به تعلیق درامدن کار شماری از سازمان های امداد رسان  ،”مجمع علماء و متنفذین تشیع افغانستان خواستار ادامه کمک‌های جهان به مردم  افغانستان شده اند


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
گزارش:محمد محمدی
سه‌شنبه ۴دلو۱۴۰۱

پس از آنکه شماری زیادی از  موسسات امداد رسان داخلی و خارجی بنابر حضور نیافتن بانوان در کار خدمات کمک رسانی شان را به حالت تعلیق درآوردند اکنون مسوولان در مجمع علماء و متنفذین تشیع افغانستان طی نشت خبری ای در کابل خواستار ادامه کمک‌های بشری جهان به مردم  افغانستان شده می‌گویند که جامعه جهانی در قبال  مردم افغانستان مسوولیت انسانی و اخلاقی خود را انجام دهند .
سید حسن فاضل زاده رییس مجمع علماء و متنفذین تشیع افغانستان امروز که در این نشست حضور داشت گفته که : 《جنگ بیش از چهل سال گذشته  در کشور وضعیت اضطراری را در افغانستان بوجود آورده است.》
آقای فاضل زاده وضعیت اقتصادی مردم را وخیم خوانده ادامه داد که تعلیق کمک‌ کشور های جهان به مردم افغانستان فاجعه بشری را در این کشور بوجود خواهد آورد.
اقای فاضل زاده همچنان از جامعه جهانی خواست که با توجه به وضعیت بدی اقتصادی مردم افغانستان تداوم کمک‌های بشری خویش را با مسائل سیاسی ربط نداده و به جای تعلیق کمک‌های بشری خویش، برنامه‌های امدادی را در این کشور افزایش دهند.
او در ادامه از امارت اسلامی نیز خواست که زمینه گفتمان ملی را جهت حل بحران‌های موجود در کشور مساعد ساخته و همچنین زمینه‌ساز کمک‌های بیشتر جهان به افغانستان باشند.
شیخ محمد احسانی رییس کمیسیون حل منازعات این مجمع که نیز در این کنفرانس خبری حضور داشت گفت: 《در این شرایط دشوار امروز کشور ما  ۹۵ درصد کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان قطع و یا کاهش پیدا کردند.》
آقای احسانی بر حفظ جان شهروند تاکید کرده گفته که : 《در قدم اول حفظ جان  مردم مهم است و در قدم بعدی مطالبات حقوق آنها.》
او از حکومت سرپرست نیز خواست که در مشوره با علمای کشور الگوی مناسبی از حجاب و مکان مصون  کار و تحصیل را برای زنان مساعد سازند زیرا این امر از مکلفیت‌ های اساسی امارت اسلامی است.
سید عباس موسوی عضو کمیسیون حل منازعات مجمع علما و متنفذین کشور نیز گفت: مردم در شرایط کنونی با فقر و تنگ دستی، دست و پنجه نرم کرده و بیشتر نیازمند کمک‌های بشری جهان می‌باشد.
این همه در حالی است که چندی پیش وزارت کار امور اجتماعی امارت اسلامی طی اعلامیه‌ای حضور بانوان در نهادهای ملی و بین‌المللی را ممنوع اعلان کرد و پس ازین شماری زیادی از سازمان های کمک رسان ادامه فعالیت های بشردوستانه خود را در افغانستان به حالت تعلیق درآوردند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.