Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان از مقامش استعفا داد.

1 min read


خبرگزاری پیگرد جهان
نوشته شده توسط:محمد محمدی
دوشنبه ۲۶جدی ۱۴۰۱

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در پی یک سری اشتباهات از سمت خود استعفا داد.از خانم لامبرشت به‌دلیل ناکامی در بهبود نیروهای مسلح آلمان به‌طور گسترده انتقاد شده است.او همچنین به‌دلیل اعلام اینکه آلمان با ارسال ۵ هزار کلاه ایمنی از اوکراین حمایت می‌کند، مورد تمسخر قرار گرفت.
اوج شک و تردید فزاینده در مورد توانایی خانم لامبرشت برای احیای نیروهای مسلح آلمان در پس‌زمینه جنگ اوکراین بود، آنهم با وجود تخصیص ۱۰۰ میلیارد یورو برای این کار پس از تهاجم روسیه به اوکراین بود.
استعفای او این در حالی است که برلین تحت فشار فزاینده‌‌ای قرار دارد تا اجازه تحویل تانک‌های جنگی ساخت آلمان به اوکراین را بدهد.
خانم لامبرشت، یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات شولتز (SPD) امروز دوشنبه ۱۶ جنوری ۲۰۲۳ در بیانیه‌ای گفت: امروز از صدراعظم خواستم که من را از سمت وزیر دفاع فدرال برکنار کند.
فشار برای یافتن سریع جانشین خانم لامبرشت در حال افزایش است زیرا لوید آستین، وزیر دفاع ایلات متحده امریکا قرار است روز پنجشنبه همین هفته در برلین باشد و روز جمعه در کنفرانسی در پایگاه نظامی امریکا در رامشتاین، در ایالت راینلاند-فالتز، برای بحث در مورد حمایت بیشتر از اوکراین شرکت کند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.