Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

انفجار مقابل وزارت خارجه؛ با واکنش های داخلی و خارجی روبرو شد .

1 min read

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
نوشته شده توسط:احمد جاوید نیازی
چهارشنبه ۲۱جدی۱۴۰۱

انفجار در مقابل وزارت خارجه امارت اسلامی در کابل که شماری کشته و زخمی برجا گذاشته است واکنش‌های داخلی و خارجی را به دنبال داشته است.
این حمله حوالی ساعت ۴:۰۰ عصر امروز چهارشنبه ( ۲۱ جدی ۱۴۰۱)دی هنگامی وقوع پیوسته است که کارمندان وزارت خارجه از محوطه وزارت خارجه بیرون  می‌شدند.
خالد زدران، سخنگوی فرماندهی امنیه کابل با تایید این رویداد به خبرگزاری پیگرد گفته است  که در این انفجار دست‌کم پنج نفر زخمی شده و شماری هم زخمی شده‌اند.

خبرهای مرتبط 👇
https://paigardnews.com/?p=2475

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان انفجار در برابر وزارت خارجه در کابل را نکوهش کرده و آن را یک عمل تروریستی و جنایت ضد بشریت و خلاف همه ارزش‌های انسانی و اسلامی خوانده است.
تیویتر کرزی 👇
https://twitter.com/KarzaiH/status/1613172162164137985?t=4pQIBWhjui-dggYAbV56lA&s=19
عبدالله عبدالله، رییس پیشین شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان، نیز در صفحهٔ تویترش این حمله را نکوهش کرده و با خانواده‌های قربانیان حمله غم شریکی کرده است.
آقای عبدالله این حمله را «جنایت نابخشودنی و خلاف اصول اسلامی و انسانی» خوانده است.
تیویتر عبدالله 👇
https://twitter.com/DrabdullahCE/status/1613188109646319616?t=cvR8PWoyO-7UUDZY1Go_ug&s=19

دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) این حمله را محکوم کرده و گفته است که افزایش نا امنی در افغانستان نگران کننده است.
به گفته یوناما، خشونت بخشی از هیچ راه حلی برای آوردن صلح دوامدار در افغانستان نیست.
تیویتر یونما 👇
https://twitter.com/UNAMAnews/status/1613193373128720386?t=XJYY7mQY0ICUYLf5nHBozA&s=19
سفارت ایران در کابل هم‌چنان انفجار در مقابل وزارت امور خارجه در کابل را محکوم کرد.
در همین حال، خبرگزاری فرانس‌‌پرس گزارش داده است که انفجار حوالی ساعت ۴:۰۰ عصر به وقوع پیوسته و در نتیجه آن ۲۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند.
خبرگزاری رویترز از قول یک سخنگوی امارت اسلامی گزارش داده است که مهاجم انتحاری قصد ورود به مقر وزارت خارجه را داشت، اما نتوانست موفق به انجام این کار شود.
مهاجر فراهی، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی به خبرگزاری فرانس‌پرس گفته است که این انفجار درست در زمانی رخ داد که یک هیات چینی در مقر وزارت خارجۀ امارت اسلامی سرگرم ملاقات بود.
تا کنون هیچ شخص یا گروهی  مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است، اما در چند هفته اخیر گروه  داعش، مسوولیت حملات مشابه را در  کابل به عهده گرفته است .

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.