Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

هیات علمای کشور های اسلامی در کابل خواهان به رسمیت شناختن امارت اسلامی از سوی کشور های جهان شدند .


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
گزارش:محمد محمدی
سه‌شنبه ۲۰جدی ۱۴۰۱

هیات عالمان مصر، سودان، لیبیا و فلسطین امروز (سه شنبه ۲۰ جدی ۱۴۰۱)در یک نشست خبری در کابل، از کشورهای اسلامی خواسته است که امارت اسلامی را به رسمیت بشناسند.آنان همچنین از امریکا خواستند که ذخایر ارضی افغانستان را آزاد کند.
داکتر محمد صدیق یک عضو این هیات در این کنفرانس خبری گفته:《 که مشکل اصلی به رسمیت شناختن امارت اسلامی ایلات متحده امریکا هست و هر گاهی که  این قدر برزگ چراغ سبز نشان دهد روند به رسمیت شناختن امارت اسلامی آغاز خواهد شد و ما همچنین از امریکا می خواهیم  که ذخایر ارضی افغانستان را آزاد کند. .》
این هیات در دیدار با ملا عبدالغنی برادر یکی از مقام‌های ارشد امارت اسلامی نیز  گفته بودن  که “پیروزی امارت اسلامی در برابر امریکا” نه تنها برای مردم افغانستان بلکه برای جامعه اسلامی افتخار است.
با این حال اقدام‌های اخیر حکومت سرپرست در باره تحصیل و کار زنان، انتقاد های  گسترده داخلی و خارجی را به دنبال داشته است. و کشورهای اسلامی این تصامیم امارت اسلامی را خلاف اصول اسلامی خوانده‌اند.
این هیات همچنان گفته اند که ما در این ديدار های که با سران امارت اسلامی داشتیم  در باره حق تحصیل و کار صحبت کردیم و آنها پذیرفته که زنان می توانند تعلیم کنند و امارت اسلامی یک هیت تشکیل داده و هر زمانی آنها به نتجه رسیدن درب دانشگاه ها باز خواهر شد .
آقای صدیق خاطر نشان کرده که هدف سفر آنها به افغانستان دیدار از اوضاع مختلف افغانستان بوده و آنها خواسته که با این سفر صدای مردم افغانستان را به جهانیان برسانند.
لازم به ذکر است که نزدیک به دو سال می شود که امارت اسلامی از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.