Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

خلیل الرحمن حقانی در دیدار با یان‌ اگلند رییس کمیته ناروی زمینه کار زنان در چارچوب «شریعت اسلامی» تامین خواهد شد.


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
گزارش :محمد محمدی
دوشنبه ۱۹جدی ۱۴۰۱

خلیل‌الرحمن حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان امارت‌اسلامی امروز در دیدار با دبیر کل شورای پناهندگان ناروی در کابل گفته که زمینه کار زنان در پرتو «شریعت اسلامی» تامین خواهد شد.
این وزارت امروز دوشنبه،( ۱۹ جدی ۱۴۰۱)در رشته توییتی نوشته که یان اگلند، دبیر کل شورای پناهندگان ناروی با سرپرست این وزارت در کابل دیدار کرده است.
خلیل‌الرحمن حقانی گفته که با «یک کیلو دو کیلو» کمک‌های بین‌المللی مشکل مردم حل نمی‌شود و باید راه‌کارهای بنیادی سنجیده شود.
در ادامه ممنوعیت کار زنان از سوی امارت اسلامی بیش از ۱۵۰ موسسه فعالیت خود را به گونه‌ی کامل یا جزیی به حالت تعلیق درآوردند که به نگرانی‌های عمیقی در پیوند به تشدید بحران انسانی دامن زده است.
سرپرست وزارت مهاجرین امارت اسلامی به دبیرکل شورای پناهندگان ناروی گفته است که کمک‌های بین‌المللی نباید مشروط باشد.
همچنین در سوی مقابل یان‌ اگلند رییس کمیته ناروی از کمک برای ۸۵۰ هزار افغان در شش‌ماه گذشته خبر داده گفته است در آینده می‌خواهد به ۷۰۰ هزار تن دیگر کمک کند. اما تاکید کرده که بدون حضور کارمندان زن این رسانه، قادر به فعالیت در افغانستان نخواهد بود.
یان‌ اگلند رییس کمیته ناروی در حالی به افغانستان سفر کرده که در چند هفته اخیر امارت اسلامی محدود های تازه ای را از جمله منع حق کار و تحصیل برای بانوان وضع کرده و این امر واکنش های داخلی و خارجی را نیز در پی داشته است  .

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.