Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

وزارت خارجه چین از زخمی شدن پنج شهروند خود در حمله به هوتل ای در کابل خبر داد!


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
گزارش، محمد محمدی
سه شنبه۲۲قوس۱۴۰۱

پس از یک روز  از حمله گروهی بر یک هوتل در شهرنو کابل که مسوولیت آن را داعش به عهده گرفت، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرده است که در این حمله پنج اتباع چینی زخمی شده‌اند.
خبرگزاری رویترز امروز به نقل از وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گزارش داده است که حکومت کنونی افغانستان باید به جدیت حفاظت از شهروندان و سازمان‌های چینی را در افغانستان تقویت کند.سخنگوی وزارت خارجه افزوده که با توجه به وضعیت امنیتی در افغانستان، چین بار دیگر به شهروندان و سازمان‌های توصیه می‌کند که هر چه زودتر افغانستان را ترک کنند.
همزمان با این، خبرگزاری دولتی چین،شینهوا از قول یک مقام سفارت این کشور در کابل گزارش داد که این سفارت وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارد و اقدامات مناسب را روی دست خواهد گرفت.یک روز قبل از حمله به هوتل وانگ یو، سفیر چین در دیدار با شیرمحمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه امارت اسلامی، از او  خواسته بود که تدابیر امنیتی سفارت این کشور افزایش یابد.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی در تویت شام روز گذشته خود گفت که این حمله به یک هوتل با از بین بردن سه مهاجم پایان یافت.وی افزود که تمام مهمانان هوتل نجات داده شدند و هیچ تبعه خارجی کشته نشده است.
به گفته مجاهد تنها دو تبعۀ خارجی زمانی زخمی شدند که خود را از بالا به پایین پرتاب کردند.
اما شفاخانه ایمرجنسی کابل در توییترش بدون جزییات بیشتر نوشت که هجده زخمی و سه جسد از این رویداد به این شفاخانه انتقال یافته است.
مسوولیت حمله دیروز را گروه داعش بعهده گرفته است.
این دومین حمله است که در دو هفتۀ اخیر بر اتباع خارجی در کابل صورت می‌گیرد.در حمله (۱۱ قوس ۱۴۰۱)بر سفارت پاکستان، کاردار این سفارت عبیدالرحمن نظامانی جان بسلامت برد ولی یک محافظ او زخمی شد.شاخه خراسان گروه داعش مسئولیت آن حمله را نیز بدوش گرفت.سپس امارت اسلامی از بازداشت فردی خبر دادند که گفته می‌شود در این حمله دست داشته است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.