Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

شفاخانه ایمرجنسی :حمله بر یک هوتل در شهر نوع کابل ۲۱ کشته و زخمی برجا گذاشت!


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان 
گزارش، احمد جاوید نیازی 
دوشنبه ۲۱قوس ۱۴۰۱

همزمان با توییت سخنگوی امارت اسلامی، شفاخانه ایمرجنسی کابل اعلام کرده است که از حمله بر یک هوتل در شهرنو کابل، ۲۱ کشته و زخمی به شفاخانه منتقل شده‌اند.
این شفاخانه شامگاه امروز در رشته توییتی نگاشته است که سه نفر پیش از انتقال به شفاخانه جان داده‌‌اند.
این در حالیست که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی گفته بود که حمله بر ساختمان «هوتل کابل» در کوچه برج شهرنو با کشته‌شدن سه مهاجم پایان یافته و همه مهمانان هوتل نجات داده شده‌اند و هیچ‌کدام از مهمان‌های خارجی کشته نشده است.

توییتر مجاهد
https://twitter.com/Zabehulah_M33/status/1602287003705409540?s=19

سخن‌گوی امارت اسلامی علاوه کرده است که دو شهروند خارجی که خود را از ساختمان انداخته‌، زخمی شده‌اند. او روشن نکرده است که این دو نفر شهروند کدام کشور اند.
پیش از این، قوماندانی امنیۀ در کابل گفته بود که این حمله حوالی ساعت ۲:۳۰ دقیقۀ پس از چاشت آغاز شده بود.
تا اکنون واضح نیست که حمله کنندگان مربوط کدام گروه اند، اما در گذشته شاخهٔ خراسان داعش حملات مشابهی را در افغانستان، به ویژه پس از تسلط دوبارهٔ امارت اسلامی بر این کشور، راه اندازی کرده است.
این حمله درست چند ساعت پس از آن صورت گرفت که وانگ یو، سفیر چین در کابل در دیدار با شیر محمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجهٔ از مقام‌های امارت اسلامی خواست که برای تامین امنیت نمایندگی‌ سیاسی چین در افغانستان تلاش کنند.
وزارت خارجهٔ با نشر خبرنامه‌ای گفته است که ستانکزی به سفیر چین در کابل اطمینان داده است که تامین امنیت نمایندگی‌های سیاسی کشورها در افغانستان در اولویت آنان قرار دارد.
پیش ازین نیز  عبیدالرحمان نظامانی، سفیر پاکستان در محوطه سفارت این کشور در کابل هدف یک حمله قرار گرفت و جان سالم بدر برد. در این حمله محافظ سفیر پاکستان زخمی شده بود.داعش مسئولیت حمله بر سفارت پاکستان را بر عهده گرفت و اخیرا از جریان آن حمله تصاویری را منتشر کرده است.این گروه مسئولیت حمله به سفارت روسیه در کابل را نیز برعهده گرفته بود. در آن حمله چهار شهروند افغانستان و دو دیپلمات روسی کشته شد بودند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.