Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

حکومت فعلی باید برای مردم اشتغال زایی را ایجادکند!


خبرگزاری پیگرد:کابل افغانستان
گزارش :فواد احمد نظری
یکشنبه ۲۰ قوس ۱۴۰۱

مسئولان بنیاد خیریه گلبهار در مراسم افتتاح یک کارخانه تولیدی مواد خوراکی گفتند امارت اسلامی برای مردم افغانستان درکشور باید زمینه کار را مساعد نماید تا مردم از فقر و بیکاری رهایی یابند. 
کارخانه تولیدات مواد خوراکی در کابل با حضور مقامات امارت اسلامی و نمایندگان سازمان‌های کمک‌رسان برای شهروندان فقیر و بی‌بضاعت افتتاح کردند.

مولوی فیض محمد، رئیس منابع خفیفه وزارت صنعت و تجارت روز شنبه(۲۰،قوس) در مراسم افتتاح این کارخانه گفت:افتتاح موسسات خیریه در چنین شرایط سخت میتواند جلو فقر و بیکاری را بگیرد و در ضمن برای مردم نیز زمینه  اشتغال زایی  مساعد میگردد.
وی با تکمیل کار پروژه کانال قوش‌تپه افزود این کانال میتواند برای هزاران نفر کار را ایجاد کند و این پروژه در رشد وضعیت اقتصادی در کشور نیز مفید واقع شود.

فیض‌ محمد با بیان این که افغانستان یک کشور غنی از معادن طبیعی است گفت: به زودی افغانستان به یک کشور خودکفا تبدیل خواهد شد.

غلام ربانی، مسئول اجرایی بنیاد خیریه گلبهار گفت:در چنین شرایط امارت اسلامی باید برای شهروندان کار ایجاد کند تا مردم از فقر و بیکاری  خلاصی یابند و فقر در جامعه کاهش پیدا کند.

وی بیان داشت که بنیاد خیریه گلبهار تاکنون برای صدها خانواده مواد غذایی توزیع کرده است و حالا با افتتاح این فابریکه‌ی تولیدیِ مواد خوراکی، برای ده‌ها تن دیگر نیز زمینه اشتغال زایی مساعد میگردد.

مسئول اجرایی بنیاد خیریه گلبهار از سازمان‌های کمک‌رسان حقوق بشری خواست که به کمک هایشان برای مردم فقیر افغانستان ادامه بدهند.

وی با ابراز نگرانی از نبود کار در کشور افزود: با روی کار آمدن مجدد امارت اسلامی نبود کار برای جوانان در حال افزایش است.

این کارخانه تولیدی در حالی در کابل افتتاح شد که شماری از جوانان از سونامی بیکاری و فقر داد میزنند و میگویند امارت اسلامی باید برای جوانان زمینه کار را مساعد کند تا جلو فرار مغزها به خارج از کشور کاهش یابد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.