Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

نمایشگاه وطن ما تولید ما افتتاح گردید!


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
گزارش :فواد احمد نظری
یکشنبه ۲۰ قوس ۱۴۰۱

شماری از مسوولان اتاق تجارت و سکتورهای خصوصی امروز در نمایشگاه تحت نام «نمایشگاه وطن ما تولید ما»میگویند تاجران تولیدات شان را با معیار های جهانی برابر و محصولات شان را با کیفیت تولید کنند، و حکوت فعلی در عرصه حمایت و تشویش تاجران و سرمایه گذاران تلاش های زیادی خواهد کرد.

مراسم افتتاحیه «نمایشگاه وطن ما تولید ما» امروز یکشنبه (۲۰ قوس) از سوی سکتورهای خصوصی،وزارت صنعت و تجارت،  اتاق صنایع و معادن افغانستان و اتاق تجارت صنایع زنان افغانستان با اشتراک مقامات امارت اسلامی، تاجران، سرمایه گذاران و صنعت کاران در هوتل انترکانتیننتال کابل برگزار شد.
یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان امروز یک شنبه(۲۰،قوس)در افتتاحیه نمایشگاه وطن ما تولید ما گفت:جایی خرسندی است که امروز در چین نمایشگاه های بزرگ اشتراک میکنیم و مردم افغانستان باید مطابق به قانون امارت اسلامی از چنین نمایشگاه های بزرگ بازدید نمایند و از تولیدات کشور خود نیز استفاده نمایند.
 

وی در ادامه صحبت های خود بیان داشت در حال حاضر  بهترین زمینه سرمایه گذاری در افغانستان فراهم شده است و سرمایه داران افغانستان باید در کشور سرمایه گذاری نمایند تا در رشد اقتصادی کشور نیز سهم بگیرند
سرپرست اتاق تجارت و سرکایه گذاری افغانستان از سرمایه گذاران خارجی خواست تا بیایند و در افغانستان سرمایه گذاری نمایند.

 وی با بیان این که سرمایه گذاران باید در عرصه برق سرمایه گذاری کنند افزود: شهروندان به خاطر حمایت از تولیدات تاجران افغانستان باید از تولیدات داخلی استفاده کنند.

  وی از تمام تاجران و شرکت داران محصولات تولیدی کشور خواست که تولیدات شان را با معیار های جهانی برابر و محصول با کیفیت را در کشور تولید نمایند.

 از سوی هم رحیم الله سمندر، ریس اجرایی اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت:امروز جای خوشبختی است که ما در چنین نمایشگاه تولیدات و محصولات کشور خود را به نمایش میگذاریم افغانستان یکی از سه کشور در دنیا است که بهترین و با کیفیت ترین زعفران را تولید می کند.

 وی بیان داشت در حال حاضر در کشور حدود ۶۰ سکتور در عرصه مواد غذایی فعالیت دارد و در تولید مواد خوراکی افغانستان تقریبا خودکفا شده است.
وی از امارت اسلامی خواست تا برای سرمایه گذران و تاجران در یکی از نقطقه های شهر کابل بازار جهانی را نیز افتتاح بکنند تا مردم افغانستان و شهروندان خارجی نیز همه روزه بتوانند در چنین بازار ها از محصولات و تولیدات افغانستان بازدید نمایند و این میتواند بالای اقتصاد کشور مفید واقع شود.
 

وی یگانه مشکلات بزرگ تاجران را نبود برق خواند و افزود که بیشتری از فابریکات کشور با کمبود برق مواجه است و نبود برق سبب شده است تا روزمره تولیدات در فابریکات کاهش یابد.

 آقای سمندر از امارت اسلامی خواست تا در بخش صادرات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نیز توجه جدی نمایند تا ما بتوانیم از طریق صادرات سنگ نیز اقتصاد کشور را بلند ببریم .
 

از سوی دیگر هم حبیب الرحمن منصور، معین فرهنگی شهرداری کابل گفت: محصولات افغانستان در حال حاضر به کشور های همسایه و منطقه صادر می شود.

وی علاوه کرد که خواست امارت اسلامی از تمام تاجران و سرمایه گذاران این است تا در افغانستان سرمایه گذاری کرده و در شکوفایی اقتصادی کشورشان نیز سهم بگیرند تا بتوانیم اقتصاد خود را روز به روز افزایش بدهیم.

 قابل ذکر است که نمایشگاه وطن ما تولید ما برای سه روز به روی تمام مردم افغانستان باز است و مردم میتوانند از تولیدات و محصولات وطنی شان بازدید کرده و از تولیدات وطن شان را حمایت نمایند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.