Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

یک‌ شرکت تولیدی برای ۱۰۰ تن زمینه اشتغال زایی را در غرب کابل مساعد نموده است!


خبرگزاری پیگرد:کابل افغانستان
گزارش :فواد احمد نظری
شنبه ۱۹ قوس ۱۴۰۱

مسوولان و اشتراک کننده گان در افتتاحیه شرکت تولیدی لوازم پوشاکی در غرب کابل با ابراز خوشحالی از سرمایه‌گذاری شماری از تاجران در کشور ابراز خرسندی کرده و میگویند که ایجاد چنین شرکت‌های تولیدی در افغانستان باعث اشتغال‌زایی برای جوانان می شود.
و این شرکت طی محفلی  با حضور رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری، تاجران و سرمایه گذاران در غرب کابل افتتاح شد.

 یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان امروز شنبه(۱۹،قوس)در محفل افتتاحیه این شرکت گفت:در شرایط کنونی ایجاد شرکت‌های تولیدی روز به روز در حال افزایش است.
 وی افزود:که اتاق تجارت از تمام شرکت‌های تولیدی حمایت همه جانبه می کند و ایجاد چنین شرکت ها میتواند زمینه اشتغال زایی را برای مردم فراهم نماید و همچنان در زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی در کشور نیز مفید واقع شود.
 
از سوی دیگر نیز عبدالمتین قلندر، منشی اتحادیه تاجران و سرمایه‌گذاران نیز گفت:در چنین شرایط اساس مسولیت حکومت فعلی این است تا در زمینه تشویق و حمایت تاجران و سرمایه گذران تلاش زیادی نمایند تا تاجران بتوانند با روحیه بالا در کشور سرمایه گذاری نمایند.
 
وی از سرمایه گذاران و تاجران کشور خواست که در داخل کشور سرمایه گذاری کنند،تا باشد در زمینه شکوفایی اقتصادی در کشور سهم خود را ادا نمایند‌.
منشی اتحادیه تاجران و سرمایه گذاران افزود که شهروندان باید از محصولات داخلی کشورشان استفاده نمایند و دیگر ما شاهد وارادات از کشورهای همجوار نباشیم.

وی یگانه راه پیشرفت کشور را حمایت از صنایع داخلی کشور خواند و گفت هیچ بیگانه یی و هیچ خارجی کشور مان را نمیسازد و باید در رشد کشور و اقتصاد باید خودمان تلاش نمایم .
 
حاجی داود، مسئول شرکت تولیدی جاکت کامل فرید گفت: هدف از ایجاد این شرکت اشتغال زایی برای جوانان است تا دیگر ما شاهد فرار جوانان نباشیم و برنامه‌های بعدی ما سرمایه گذاری در بخش های دیگر نیز ادامه خواهد داشت .
 
وی افزود: در حال حاضر برای بیش از ۱۰۰ تن از جوانان کار فراهم شده است، اما در آینده‌های نزدیک قصد داریم تا ظرفیت تولیدی را بالا برده و برای یک هزار تن کار فراهم‌ نمایم.
 
حاجی داود تصریح کرد که بیش از یک لک دالر را در این شرکت سرمایه گذاری کرده است و ظرفیت تولید نیز روزانه ۲۰۰ جاکت است.
 
گفتنیست که در این اواخر ایجاد شرکت های تولیدی در کشور رو به افزایش است و ایجاد چنین شرکت ها میتواند زمینه اشتغال زایی را برای  مردم افغانستان فراهم بسازد و هم بتواند روی رشد اقتصادی کشور نیز مفید واقع شود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.