Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

یونیسف برای کمک به کودکان نیازمند افغانستان ۱.۶۵ میلیارد دالر درخواست کرده است!


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
گزارش:بنفشه نیازی
سه‌شنبه ۱۵قوس۱۴۰۱

طبق فراخوان صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) که روز گذشته آغاز شد، افغانستان در صدر کشورهای نیازمند جهان قرار دارد و برای کمک به کودکان نیازمند این کشور، به ۱.۶۵ میلیارد دالر نیاز است.
کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف، با پخش ویدیویی در تویترش گفته است که کودکان بیش از هر زمان دیگری به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. او افزوده است: «بسیار مهم است که ما از پشتیبانی مناسب برای دست‌یابی به کودکان با اقدامات بشردوستانه‌ی قاطع و به موقع برخوردار باشیم.»

فقر در افغانستان دست کودکان نیازمند را به کارهای شاق کشانده است. جمال که هشت سال سن دارد و در کنار یکی از جاده‌های کابل موتر صدا  می‌کند، می‌گوید : پدرم را در پنج سال پیش کشتن من پسر کلان خانواده هستم سه سال می شود که در بازار هر کاری که بتوانم انجام می دهم تا پنچ دانه نان خانه میبرم .
زبیر ، یکی دیگر از کودکان کارگر در روی بازار هست او ده سال سن دارد می‌گوید پدرش فلج هست و نمی تواند کار کند از این رو  او مجبور هست تا بار بزرگ که درین سن خورد بالایش گذاشته شده است (نفقه ) را انتقال دهد .
با این حال، مسئولان در وزارت کار و امور اجتماعی،امارت اسلامی می‌گویند که این وزارت تا کنون ۲۰۰۰ کودک کارگر را به دفتر جمعیت هلال‌احمر افغانی برای دریافت کمک معرفی کرده است.
قابل یادآوری است که صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد گفته است که برای کمک به ۱۱۰ میلیون کودک نیازمند در جهان، به ۱۰.۳ میلیارد دالر نیاز دارد.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.