Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

رینا امیری: تصمیمات امارت اسلامی باعث بی‌ثباتی، فقر و فرار بیشتر جمعیت از افغانستان خواهد شد!


خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
گزارش اجمل عمرزاده
یکشنبه ۲۲عقرب۱۴۰۱

رینا امیری، نماینده امریکا در بخش زنان و حقوق بشر افغانستان از وضع محدویت‌ها در برابر زنان و هم‌چنان ممنوعیت حضور زنان در پارک‌های تفریحی توسط حکومت سرپرست ابراز نگرانی کرده است.
رینا امیری شب گذشته در رشته توییتی نگاشته است که از رادیکال شدن افغانستان در پی سیاست‌های امارت اسلامی در برابر زنان منجر به بی‌ثباتی، فقر و فرار بیشتر جمعیت از افغانستان خواهد شد.
او نگاشت: «کسانی که از افغانستان رادیکال‌شده می‌ترسند، باید از سیاست‌های سران امارت اسلامی علیه زنان و دختران، مانند محرومیت از تحصیل، کار در بیشتر بخش‌ها، حتا بخش‌های کوچک مانند حق رفتن به پارک، نگران شوند.»

وزارت امر به معروف امارت اسلامی در  تازه‌ترین محدودیت در کابل و برخی از ولایت‌ها ورود زنان در پارک‌های تفریحی، حمام‌های عمومی و کلپ‌های ورزشی را ممنوع کرده‌اند.
اطلاعیه این ممنوعیت به‌تازگی در شهر میمنه، مرکز فاریاب ابلاغ شده است.
در این اطلاعیه همچنین آمده است که زنان نمی‌توانند بدون محرم به رستورانت‌ها برای صرف غذا بروند.

با این حال، سازمان عفو بین‌الملل از جامعه‌ی جهانی خواسته است که چشم خود را به رنج سیستماتیک زنان زیر حاکمیت امارت اسلامی بسته نکند.
این سازمان دیروز در واکنش به محدودیت حکومت سرپرست بر حضور زنان در مکان‌های تفریحی گفته بود که این کار ضربه دیگری به حقوق زنان در افغانستان است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.