Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

تا بهبود کامل عمران خان شاه محمود قریشی تظاهرات علیه حکومت پاکستان را رهبری می کند…


خبرگزاری پیگرد :جهان
گزارش: محمد محمدی
دوشنبه ۱۶عقرب۱۴۰۱

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که تا هنگام بهبودی کامل عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان، شاه‌محمود قریشی، معاون حزب تحریک انصاف رهبری تظاهرات را به دوش می‌گیرد. قریشی در یک گردهمایی اعلام کرد که عمران خان از او خواسته است مسوولیت رهبری راه‌پیمایی‌ها را به عهده بگیرد.
تظاهرات حزب تحریک انصاف پاکستان که با حمله به عمران خان و زخمی شدن او متوقف شده بود، قرار است فردا از سر گرفته شود.
حزب تحریک انصاف پاکستان و هوادارنش راه‌پیمایی طولانی‌شان را از شهر وزیرآباد، جایی که عمران در آن مورد سوءقصد قرار گرفت، دوباره آغاز خواهند کرد.
شاه‌محمود قریشی شامگاه روز گذشته در یک تجمع مردمی در شهر فیصل‌آباد ایالت پنجاب گفت که به محض این‌که عمران خان سر پا شود، در راه‌پیمایی حضور خواهد یافت.
آقای قریشی خاطرنشان کرد که نخست وزیر پیشین پاکستان حتی اگر به طور کامل بهبود نیابد، در راهپیمایی طولانی راوپلندی اشتراک خواهد کرد.
براساس گزارش‌ها، عمران خان شام یک‌شنبه از شفاخانه مرخض شده است و در حال حاضر در اقامتگاه خود در شهر لاهور به سر می‌برد.
قابل یادآوری است که عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان روز پنجشنبه هفته پیش در جریان راهپیمایی علیه حکومت پاکستان در شهر وزیرآباد ایالت پنجات از سوی فردی مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و از ناحیه پا زخمی شد. به گفته خود خان، در این حمله یک نفر کشته و یازده نفر دیگر زخمی شدند. خان نخست وزیر، وزیر داخله و یک مقام ارشد استخبارات پاکستان را متهم به دست‌داشتن در طرح‌ریزی این ترور ناموفق کرده است. شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان برای تحقیقات در مورد این ادعای عمران خان، یک “کمیسیون کامل دادگاه” تشکیل داده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.