Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

جشن فرهنگی انار تگاب در ولایت کاپیسا برگزار شد…


خبرگزاری پیگرد:ولایت کاپیسا
گزارش :فرزادخموش
چهارشنبه ۱۱ عقرب ۱۴۰۱

صبح روز چهارشنبه جشن فرهنگی انار تگاب ازسوی ریاست اطلاعات و فرهنگ کاپیسا به همکاری موسسه فرهنگی و اجتماعی ipso در تالار ولسوالی تگاب برگزار شد.

درین محفل، مسوولان محلی ، فرهنگیان، بزرگان، جوانان و برخی ازعلاقمندان فرهنگ وادب اشتراک داشتند.

نخست مولوی کریم الله وثیق رئیس اطلاعات و فرهنگ از حضور گرم مقامات، مردم و فرهنگیان درین محفل استقبال نموده گفت: انار یکی از میوه های جنتی است ما باید باغداران ولسوالی تگاب را تشویق نماییم تا حاصلات این میوه های خوش مزه که شهرت جهانی دارد را بیشتر از بیش بسازند.
وی افزود: جهت خرید و فروش محصولات زراعتی بلاخص انار خوش مزه تگاب باید مارکیت معیاری ساخته شود تا باغداران ما بگونه درست فرآورده های خود را به بازار های داخلی و خارجی عرضه نمایند.

سپس مولوی مرتضی خالد ولسوال تگاب ضمن اظهار خوش آمدید به مهمانان پیرامون محفل صحبت نموده گفت: اداره ولسوالی از برگزار کننده های این برنامه تشکر میکند، بدون شک که انار یکی از سرمایه های تگاب است وما مصمم هستیم تا از دهاقین وباغ داران حمایت کنیم تا باشد محصولات خود را به بازار های داخلی وخارجی عرضه نمایند.

بعد مولوی روح الله روحانی رئیس زراعت و مالداری کاپیسا درین مورد صحبت نموده گفت: خوشحال هستم که امروز دریک فضای امن محفل فرهنگی درمورد انار خوش مزه تگاب از جانب ریاست محترم اطلاعات و فرهنگ برگزار شده است.
وی افزود: انار تگاب نه تنها که درسطح افغانستان بلکه در سطح آسیا و اروپا شهرت دارد و ما ازطریق اداره ولایتی و همچنان مقام وزارت درمورد حاصلات انار تگاب با موسسات ونهادهای بین‌المللی صحبت نموده ایم تا آنها دهاقین و باغداران ما را حمایت نمایند تا باشد حاصلات انار بگونه درست آن به بازارهای داخلی و خارجی پروسس و عرضه گردد.

بعد از آن محمد اکرم خاموش رئیس انجمن شعرا و نویسندگان کاپیسا ضمن خوانش اشعار خود، از ریاست اطلاعات و فرهنگ وکانتینر فرهنگی ipso تشکر کرد که این برنامه را برگزار کردند تا باشد مردم افغانستان و جهانیان درمورد انار خوش مزه دانه دار و بی دانه تگاب بیشتر از بیش آشنا شوند.

همچنان حاجی میر سعید خان یکی از تجاران انار در تگاب ضمن ابراز تشکر از برگزار کننده های این محفل، از مسوولان خواست تا زمینه را برای دهاقین و باغداران مساعد بسازند تا باشد فراوردهای زراعتی بلاخص انار تگاب پروسس و به بازار عرضه نمایند.

در اخیر محفل مولوی رفیع الله رفیعی، استاد تراب ترابی، مولوی نجیب احمد زندانی، محمد داود روان و محمد مزغم شاد از شاعران و فرهنگیان محفل بودند که سروده های خویش را تحت عناوین مختلف به بخصوص میوه خوش مزه تگاب بخوانش گرفتند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.