Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

آغاز  کمک های بشردوستانه پول نقد و مواد خوراکی برای نزدیک به ۳۰ هزار خانواده در سمنگان؛

1 min read


خبرگزاری پیگرد:ولایت سمنگان
گزارش: سادات
چهارشنبه ۱۱ عقرب ۱۴۰۱

پیگرد، سمنگان؛ برنامه جهانی غذا برای جلوگیری از بحران بشری روند توزیع کمک های نقدی و مواد خوراکی را برای نزدیک به ۳۰ هزار خانواده در ولایت سمنگان آغاز کرد؛

مسوولان ریاست اقتصاد سمنگان از آغاز کمک های بشردوستانه سازمان جهانی غذا برای ۲۹۳۴۶ خانواده‌های بی بضاعت در مرکز و ولسوالی های این ولایت خبر میدهد.

مولوی مطیع الله عابد رئیس ریاست اقتصاد سمنگان به خبرگزاری پیگرد می‌گوید که برای مبارزه علیه فقر قبل ظهر امروز روند توزیع کمک های بشردوستانه برنامه جهانی غذا با همکاری موسسه AIH آغاز شد که در این دوره برای ۲۹۳۴۶ خانواده بی بضاعت پول نقد و مواد خوراکی توزیع می‌گردد.

به گفته آقای عابد در میان برای ۸۸۰۳ خانواده واجب شرایط مبلغ ۶۴۰۰ افغانی ماهانه برای سه الی شش ماه توزیع می‌گردد و برای ۲۰۵۴۳ خانواده واجب شرایط بی‌بضاعت دیگر در ولسوالی های این ولایت مواد خوراکی از قبیل به هر خانواده ۵۰ کیلو گرام آرد، ۶،۲۵ کیلو گرام دال، ۴،۵۵ کیلو گرام ‌روغن و ۰،۵ کیلو گرام نمک توزیع می‌گردد‌.

از سوی دیگر، خانواده های بی‌بضاعت که پس از سرویی کارمندان موسسه AIH واجب شرایط دریافت این کمک های بشردوستانه برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد شدند، ضمن خشنودی از آغاز این برنامه می‌گویند که بیکاری و مشکلات اقتصادی آنان را با مشکلات فروان مواجه ساخته بود.

عبدالحکیم که سرپرست خانواده ۹ نفری می‌باشد می‌گوید که فراهم ساختن کمک نقدی برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد  آنان را کمک می‌کند تا از بحران اقتصادی نجات پیدا نمایند.

با این حال، سلمینا باشنده شهر ایبک که سرپرست خانواده خود را چهار سال قبل در نتیجه حادثه ترافیکی از دست داده است، و برای فراهم ساختن نفقه خانواده پنج نفری اش مشغول صنایع دستی می‌باشد “اما نبود بازار فروش برای محصولات صنایع دستی سبب شده تا نیازمندی های خانواده اش را فراهم ساخته نتواند”.

سلمینا گفت با دریافت کمک های بشردوستانه برنامه جهانی غذا که مشکلات اقتصادی چندین ماه خانواده اش رفع میگردد، وی که از هماهنگ کننده‌گان این برنامه امداد رسانی قدر دانی می‌کند می‌گوید که برخی از خانواده از سه وقت وعده غذایی تنها یک وقت را میتوانستند که صرف نمایند با دریافت کمک های بشردوستانه امداد رسان به ویژه برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد دسترخوان خانواده های نیازمند رونق پیدا می‌کند.

حضور نهاد های امداد رسان به ویژه موسسات بین المللی در ولایت سمنگان رو به آفزایش است، مسوولان ریاست اقتصاد سمنگان که همواره از موسسات ملی و بین المللی برای تطبیق پروژه ها عام المنفعه و امداد رسان دعوت نمودند.

عبدالرحمان قادری مدیر عمومی انجو ها ریاست اقتصاد سمنگان اطمینان میدهد که ریاست اقتصاد این ولایت برای فراهم ساختن کمک های بشردوستانه برای خانواده های نیازمند در فصل سرما با موسسات امداد رسان ملی و بین المللی نشست ها را دایر می‌نماید تا زمینه کمک به خانواده های نیازمند افزایش یابد. به‌گفته آقای قادری ریاست اقتصاد در هماهنگی با مقام ولایت سمنگان از روند توزیع کمک های بشردوستانه برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد و سایر نهاد های امداد رسان بی طرفانه نظارت می‌نمایند تا کمک های بشردوستانه برای خانواده های واجب شرایط توزیع گردد.

خانواده های نیازمند از مسوولان حکومت محلی سمنگان به ویژه ریاست اقتصاد و ریاست مبارزه با حوادث طبیعی این ولایت می خواهند که با فرارسیدن فصل سرما کمک های بشردوستانه مواد سوختی موسسات بین المللی را برای خانواده ها فراهم نمایند.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد طی یک سال گذشته چندین دوره کمک های نقدی، غیر نقدی و مواد  خوراکی را به هزاران خانواده های نیازمند با هماهنگی ریاست اقتصاد، ریاست مبارزه با حوادث طبیعی و سایر نهاد ها در مرکز شهر و ولسوالی های این ولایت توزیع نموده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.