Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

کوریای شمالی خطاب به امریکا و کوریای جنوبی مانورهای تحریک آمیز خود را متوقف سازید..

خبرگزاری پیگرد جهان
گزارش محمد محمدی
سه‌شنبه۱۰عقرب۱۴۰۱

کوریای شمالی مانورهای مشترک نظامی امریکا و کوریای جنوبی را “تحریک‌آمیز” خواند و از این دو کشور خوستار توقف آن شد.کوریای شمالی هشدار داد که در غیر این صورت، ممکن است “اقدامات قوی‌تر” روی دست بگیرد.
امریکا و کوریای جنوبی مانورهای مشترک نظامی خود را روز دوشنبه آغاز کردند.خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی به نقل از بیانیه وزارت خارجه این کشور گفته است که “وضعیت در شبه‌جزیره کوریا و اطراف آن به دلیل تحرکات نظامی بی‌وقفه و بی‌پروای امریکا و کوریای جنوبی دوباره وارد مرحله تقابل جدی قدرت برای قدرت شده است.”
مانورهای مشترک امریکا و کوریای جنوبی که روز گذشته آغاز شد، “توفان هشیار” نام‌گذاری شده و قرار است تا روز جمعه ادامه بیاید. صدها هواپیمای جنگی این دو کشور در بیست‌وچهار ساعت گذشته حملات ساختگی مشترک انجام داده‌اند.
واشنگتن و سئول معتقد اند که کوریای شمالی ممکن است آزمایش‌های هسته‌ای خود را بار دیگر پس از ۲۰۱۷ از سر بگیرد و از این رو، استراتیژی “بازدارندگی” پیونگ یانگ را از طریق رزمایش‌های بزرگ و مشترک نظامی در پیش گرفته‌اند.
وزارت خارجه کوریای شمالی در بیانیه‌اش تاکید کرده که این کشور آماده است “تمام اقدامات لازم را برای دفاع از حاکمیت، امنیت مردم و تمامیت ارضی خود در برابر تهدیدات نظامی خارجی انجام دهد.”
بیانیه افزوده است که اگر ایالات متحده به طور مستمر در اقدامات تحریک‌آمیز نظامی شدید پافشاری کند، کوریای شمالی اقدامات پیگیری قوی‌تری را در نظر خواهد گرفت.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.