Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

علمای شعیه افغانستان خواهان تامین امنیت مردم  در غرب کابل شدند…


خبرگزاری پیگرد:کابل افغانستان
گزارش :فواد احمد نظری
پنجشنبه ۲۱ میزان ۱۴۰۱

شورای علمای شعیه افغانستان در مراسم تجلیل از هفته اخوت و میلاد پیامبر اسلام گفت امارات اسلامی باید توجه بالای مراکز آموزشی و ساحات که در آنجا جمع و جوش است توجه نمایند تا ما دیگر شاهد انفجار ها نباشیم.
شجاع حسین محسنی منشی کمیسیون هماهنگی مراسم دینی در غرب کابل گفت :غرب کابل یکی از ساحات مهم در سطح کابل است و باید مسولان امارت اسلامی  توجه خاصی به این ساحه نمایند.

وی افزود، کمک‌های امارت به خانواده شهدا رسیده و مردم توقع دارند که به خانواده زخمی‌های آموزشگاه کاج نیز کمک کنند چون بیشتر از این خانواده ها توان مالی برای تداوی شان را ندارند.

از سوی هم سید حسین عالمی بلخابی رییس دارالانشای شورای علمای شیعه افغانستان گفت:مسوولان امارت اسلامی باید در امر به معروف با شهروندان افغانستان از رفتار نیک استفاده کرده تا شهروندان نیز از دین رو گردان نگردند.
آقای عالمی افزود که تمام مشکلات از قبیل فقر، بیکاری و تحریم‌های اقتصادی از پیامدهای جنگ فکری است که کشورهای غربی علیه افغانستان به راه انداخته‌اند.

از سوی دیگر نیز، شیخ امین‌الله وقار رییس ۴۹۵ استخبارات امارت اسلامی افغانستان گفت:ما به جهان نشان داده ایم یگانه ملت ی هستیم که هر ابر قدرت خای جهان به افغانستان آمده است شکست داده یم و به هیچ ابر قدرت جهان تسلیم نخواهیم شد.
آقای وقار در ادامه صحبت های خود از شهدای کورس کاج  یادآور شد و گفت در این حادثه دل خراش نزدیک به ۵۶ تن دانش‌آموزان بودند کشته شدند، و امارت اسلامی این حمله را محکوم کرده و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید.
وی افزود امارات اسلامی مرتبط به همه اقوام دارد و شیعیان افغانستان هرگز خود حقیر فکر نکنند و  امارت اسلامی با شیعیان مثل دیگر اقوام ایستاده است .
وقار افزود، کمپاینی که در کشورهای دیگر برای متوقف شدن نسل کشی هزاره‌ها راه اندازی شده بود در واقع پلان دشمنان افغانستان است و متاسفانه یک عده ناسنجیده در کابل، هرات، مزار و بامیان صدای این دشمنان شدند. هیچ کسی هزاره‌ها را نسل کشی نمی‌کند.
رییس ۴۹۵ استخبارات امارت اسلامی افزود که رسانه‌های بعضی از رسانه های خارجی به فکر تخریب افغانستان راه‌اندازی شده است و کشورهای همسایه  در فرار مغز ها و نسل تحصیل کرده از افغانستان به ما خیانت کردند و نیروهای متخصص افغانستان را از کشور خارج میسازند.

از سویی هم، مولوی محمد ابراهیم بارکزی منشی شورای علمای کابل گفت: حمله بر مرکز آموزشی کاج نشان دهنده ناتوانی و ذلت دشمنان مردم افغانستان است.
آقای بارکزی افزود: امارت اسلامی یگانه ابر قدرت جهان که امریکا است شکست داده است و حالا این کشور و سایر قدرت‌های جهانی جنگ فکری را علیه افغانستان آغاز کرده اند و شهروندان افغانستان باید فریب جنگ های فکری این کشور ها را نخورند.

بارکزی افزود: امارت اسلامی باید زمینه اخوت و برادری را میان تمام اقوام افغانستان فراهم کند، مذاهب نباید باعث تفرقه و جدایی مسلمانان شود و همه افغان ها در هر مذهب ی هستند اتفاق خود را حفظ نمایند.
این نشست در حالی گرامی داشت شد که چند روز قبل ده ها دانش آموز آموزشگاه کاج کشته و زخمی شدند و در این نشست مسوولان امنیتی امارات اسلامی افغانستان از تامین امنیت غرب کابل به خصوص آموزشگاه ها خبر داده اند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.