Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

صادرات جلغوزه از طریق دهلیز هوایی به چین و صادرات اجناس در بازارهای جهانی دوباره آغاز گردید…


خبرگزاری پیگرد:کابل افغانستان
گزارش :فواد احمد نظری
دوشنبه ۱۸ میزان ۱۴۰۱

افتتاحیه صادرات جلغوزه از طریق دهلیز هوایی به کشور چین از سوی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با همکاری شرکت هوایی کام ایر امروز رسما از سوی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افتتاح گردید که در این مراسم افتتاحیه شماری از اراکین بلند پایه امارت اسلامی و تاجران حضور داشتند.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزرا امارت اسلامی افغانستان امروز دوشنبه(۱۸،میزان)در محفل افتتاحیه صادرات جلغوزه از طریق دهلیز هوایی به کشور چین گفت: دهلیزهای هوایی در رشد اقتصاد افغانستان از اهمیت بسزایی برخوردار است چون ما میتوانیم از طریق دهلیز هوایی به کشور چین، اجناس صادراتی افغانستان و صادارت جلغوزه خود را به بازارهای جهانی به خوبترین وجه آن برسانیم.
ملا عبدالغنی برادر در ادامه صحبت های خود افزود:این چنین صادرات ها از طریق دهلیزهای هوایی میتواند در  رشد اقتصاد افغانستان از تاثیرات زیادی داشته باشد.
ملا برادر افزود:صادرات جلغوزه به کشور چین میتواند بهترین فرصت برای اجناس صادراتی در افغانستان باشد که ما میتواند بهترین فرصت را برای  رسیدن به بازار های جهانی داشته باشیم.

معاون اقتصادی ریس الوزرا بیان داشت ما میتوانیم از طریق دهلیز هوایی اجناس صادراتی کشور را به بازارهای جهانی برسانیم و  این امر میتواند مشکلات تاجران را کاهش می دهد.
او گفت که امارت اسلامی در تلاش است که دهلیزهای مختلف را افتتاح کند که فعلا میوه جات افغانستان به اروپا، ترکیه، امارات متحده عربی صادر می شود.

از سویی هم یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری کشور گفت: امروز جایی خرسندی است که افغانستان میتواند توسط دهلیزهای هوایی خود جلغوزه را به کشور چین صادر کند.
وی افزود:ما همیش با قاچاق صادرات جلغوزه مخالف هستیم و نمیگذاریم تا جلغوزه کشور به صورت قاچ به کشور ها صادرات شود. و باید جلغوزه کشور از طریق قانونی زمینی و هوایی به دیگر کشورها صادر شود.
سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری بیان داشت: صادرات جلغوزه نسبت به سال های گذشته کاهش چشم گیری داشته است  و حال مشکلات این تاجران از سوی مسوولان امارات اسلامی کشور حل شده است.
از سوی دیگر هم قدرت الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت گفت: صادرات جلغوزه افغانستان از اهمیت فراوانی برخوردار است. تلاش وزارت صنعت و تجارت این است که جلغوزه افغانستان به آمریکا، اروپا، کشورهای دیگر صادر شود.
این در حالی است که پس از سقوط جمهوریت و روی کار آمدن امارات اسلامی در افغانستان این دهلیز هوایی برای مدت کوتاه متوقف شده بود و حال مسوولان امارات اسلامی کشور در تلاش هستند تا این دهلیز هوایی را دوباره  فعالیت بدهند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.