Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

عفو بین الملل:جهان در برابر سرکوب معترضان در ایران اقدام فوری کند


خبرگزاری پیگرد جهان
گزارش محمد محمدی
یکشنبه ۳میزان۱۴۰۱

عفو بین‌الملل می‌گوید که با افزایش شمار تلفات معترضان ضدحکومتی در ایران، جهان باید در برابر سرکوب معترضان در این کشور اقدام معنادار کند. این سازمان می‌افزاید که خشونت‌ها در دو شب گذشته در نقاط مختلف ایران نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی “رفتار وحشتناکی” از خود بروز داده‌اند.این سازمان روز جمعه با نشر اعلامیه‌ای گفت که شجاعت معترضان ایرانی در برابر واکنش مرگبار نیروهای امنیتی ایران، میزان بلند خشم را در برابر قوانین حجاب اجباری، قتل‌های غیرقانونی و سرکوب گسترده نشان می‌دهد.
عفو بین‌الملل نیروهای امنیتی ایران را متهم کرده که به صورت عمدی و غیرقانونی با گلوله‌های جنگی به معترضان شلیک می‌کنند.این سازمان کشته شدن حداقل ۳۰ نفر به شمول چهار کودک را تأیید می‌کند.اعترض‌های ضدحکومتی در ایران پس از جان باختن مهسا امینی آغاز شده و همواره با سرکوب شدید نیروهای امنیتی ایران همراه بوده است. مهسا امینی پس از بازداشت از سوی پولیس جمهوری اسلامی موسوم به گشت ارشاد، به دلیل لت‌و‌کوب به کما رفت و در شفاخانه بستری شد. او روز جمعه در شفاخانه‌ای در تهران جان باخت.
از شنبه گذشته تاکنون مردم در بعضی از شهرهای ایران به خیابان ریختند و شعارهایی بر ضد حکومت و قوانین حجاب اجباری سر دادند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.