Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

به ارزش 9 میلیون افغانی دک پروژه آب رسانی در جوزجان به بهره برداری سپرده شد؛


خبرگزاری پیگرد:ولایت جوزجان
گزارش :اسماعیل سادات
شنبه ۲۰ حمل ۱۴۰۱

خبرگزاری پیگرد، جوزجان؛ دو پروژه آب رسانی به ارزش  بیش از 9 میلیون افغانی در ولسوالی فیض  آباد و مرکز جوزجان  تکمیل به بهره برداری سپرده شد.

مولوی اسدالله حمزه ،رییس ریاست احیا و انکشاف دهات جوزجان در صحبت با خبرگزاری پیگرد می گوید، دو  پروژه آب  رسانی در مکتب تنکه  حسن تابین شهر شبرغان و روستای  بیزگک ولسوالی فیض آباد این ولایت تکمیل و به بهره برداری سپرده شد.

به گفته  رییس ریاست احیا و انکشاف دهات جوزجان ، این  پروژه ها  شامل دو  باب ذخیره آهن کانکریتی بانصب سولر پمپ ویک حلقه چاه آب با شبکه آبرسانی است که ازمزایای آن 660 خانواده و2480 شاگرد دختر وپسر مستفید می شوند.

آقای حمزه می افزاید، این پروژه هابه ارزش بیش از 9 میلیون  افغانی از سوی موسسه یونسیف باده فیصد سهم مردم درمدت شش ماه کاری تکمیل گردیده است.

مسوولان  محلی و معارف جوزجان از تظبیق این دو پروژه آب رسانی استقبال کرده می گویند،باید زمینه تطبیق این گونه پروژه ها در سطح مرکز و ولسوالی های این ولایت گسترش یابد، به گفته آنها در حال حاضر نبود آب آشامیدنی صحی در مکاتب و شماری از قریه ها از مشکلات جدی به حساب می آید و سبب بروز بیماری های گوناگون می شود.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.