Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

۸۰ درصد از خبرنگاران در رسانه ها کارهایشان را از دست داده اند!

1 min read


خبرگزاری پیگرد:کابل-افغانستان
گزارش:فواد احمد نظری
سه‌شنبه ۱۷ حوت ۱۴۰۰

انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان میگوید که حکومت امارت اسلامی که در طی شش ماه اخیر در کشور حدود ۲ هزارخبرنگار در سراسر کشور بیکار شده اند. که این میتواند یک صدمه بزرگ در عرصه اطلاع رسانه ی در کشور باشد.

 فرهاد بهروز، معاون انجمن ژورنالیستان افغانستان، امروزسه‌شنبه (۱۷،حوت) در مراسم تجلیل از هشتم مارچ، روز جهانی همبستگی زنان گفت در حال حاضر  ۸۰ درصد از خبرنگاران و کارمندان زن در رسانه‌هاکارهای شان را از دست داده اند.

آقای بهروز علاوه کرد با مسدود شدن ۲۲۴ رسانه در کشور در طول شش ماه گذشته، از میان۲ هزار ۳۹۸ خبرنگار زن ۱ هزار ۹۷۰ آنان در تحولات اخیر در کشور شغل هایشان را از داده و بیکار شده اند.

معاون انجمن ژورنالیستان افغانستان از جامعه جهانی خواست تا برای خبرنگاران و کارمندان  رسانه‌ ها که در طول شش ماه گذشته از شغل های شان بیکار شده اند کمک های نقدی بکنند چون درحال حاضر هم شمار از خبرنگاران معاش ندارند.

از سویی هم، حفیظ الله بارکزی رییس شورای ژورنالیستان افغانستان در این مراسم گفت:ما در تلاش هستیم تا خبرنگارانی که در طول شش ماه گذشته شغل هایشان را از دست داده اند دوباره زمینه کار را فراهم بسازیم .
آقای بارکزی  از جامعه جهانی خواست که برای خبرنگاران و کارمندان رسانه ی در کشور کمک های نقدی نمایند و برای شفایت هر چی بیشتر این کمک ها به حساب بانکی خبرنگاران وضع گردد.

ناهید بشر دوست، شاعر و خبرنگار گفت: ۵۲ درصد از جمعیت افغانستان را زنان تشکیل می‌دهد و اگر امارت اسلامی به حقوق زنان توجه نکند، نصف پیکر جامعه فلج خواهد شد.
بشر دوست گفت، زنانی که در شرایط کنونی در افغانستان با اعتراضات شان صدای زنان افغانستان را منعکس می‌کنند در واقع قهرمانان واقعی هستند.
وی افزود: زنان در 20 سال گذشته تغییرات زیادی کرده‌اند و امروزه می‌توانند از تخصص و مهارت‌های شان برای جامعه، دوشادوش مردان استفاده کنند و باید زمینه این کار فراهم شود.
این در حالی است که سازمان های بین الملی از جمله دیدبان حقوق بشری،عفو بین الملل در افغانستان از روز هشت مارچ روز زن در افغانستان و نقض حقوق زنان ابراز نگرانی کرده اند
این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی از جلمه دیدبان حقوق بشر، عفو بین‌الملل و هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان به مناسبت هشتم مارچ از نقض حقوق زنان در افغانستان ابراز نگرانی کرده اند.
اما وزارت امور خارجه امارات اسلامی افغانستان به مناسبت ۸ مارچ در کشور گفت برای مشکلات زنان رسیده گی صورت خواهد گرفت.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.