Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

والدین دانش آموزان درغور: سطح ارایه خدمات آموزش‌ در مکتب‌های این ولایت پایین است


خبرگزاری پیگرد غور افغانستان
نوشته شده توسط: احمدشاه موحد
شنبه ۲۱ اسد ۱۴۰۲

شماری از دانش‌آموزان و آمران برخی از مکتب‌ها، خانواده‌ها و آگاهان آموزش‌وپرورش در غور، از وضعیت بد مکتب‌ها و روند آموزش‌وپرورش در این ولایت، شکایت می‌کنند و می‌گویند که در بیش‌تر مکتب‌های این ولایت آموزگاران مسلکی و امکانات آموزشی کافی وجود ندارد و دانش‌آموزان با چالش‌های فروانی روبه‌رو اند.
دانش‌آموزان برخی از مکتب‌ها در غور به ویژه دانش‌آموزان دختر که بالاتر از صنف ششم هستند، از امارت اسلامی می‌خواهند که در کنار رفع نیازمندی‌های تمام مکتب‌ها، زمینه‌ی آموزش را برای آنان نیز فراهم کند.
از سویی هم، برخی از خانواده‌ها و آمران مکتب‌ها در غور، نیز کم‌بود آموزگاران مسلکی و نبود امکانات آموزشی را، تأیید می‌کنند و خواستار رسیدگی به مشکلات مکتب‌ها هستند.با این حال، شماری از آگاهان آموزش‌وپرورش در غور، به این باور اند که نبود امکانات آموزشی از دیر زمان تا کنون در بیش‌تر مکتب‌های این ولایت وجود دارد و رفع این چالش‌ها نیاز به تصمیم‌گیری‎های مسئولان محلی و مرکزی دارد.غلام‌نبی ساقی، آگاه آموزش‌وپرورش، همچنان می گوید منع رفتن دختران بالاتر از صنف ششم به مکتب از چالش‌هایی است که می تواند پیامدهای ناگواری برای نسل‌های بعدی به میان آورد. او از مسئولان امارت اسلامی می‌خواهد که زمینه‌ی آموزش را برای همه یکسان فراهم کنند.
مسئولان در ریاست معارف غور اما مشکلات در معارف این ولایت را نتیجه‌ی بی‌توجهی مسئولان نظام جمهوری عنوان می‌کنند و می‌گویند که آنان از زمان پیروزی امارت اسلامی تا کنون، بخش‌ بزرگی از مشکلات معارف این ولایت را برطرف کرده و امکانات آموزشی بیش‌تری را در اختیار مکتب‌های شهر و ولسوالی‌های این ولایت قرار داده اند.
در غور بیش از 830 مکتب وجود دارد که از این میان تنها بیش از 200 آن ساختمان دارد. مسئولان در ریاست معارف غور، می‌افزایند که آنان در جریان نزدیک به دو سال پسین توانسته اند به بیش‌تر از 400 مکتب، مواد و امکانات آموزشی بفرستند.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.