Paigard News Agency – خبرگزاری پیگرد

خبرگزاری پیگرد, انعکاس رویداد های افغانستان, منطقه و جهان

اتاق های تجارت:نمایشگاه بین‌المللی معادن و فلزات را یازده روز بعد برگزار می نمایم …

خبرگزاری پیگرد کابل افغانستان
گزارش محمد محمدی
شنبه۹میزان۱۴۰۱

مسوولان در اتاق‌های تجارت، صنایع و معادن افغانستان می‌گویند که نمایشگاه بین‌المللی معادن و فلزات افغانستان را به منظور جلب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در سکتور معادن در کابل دایر می‌کنند.
مسوولان وزارت‌های معادن و پطرولیم، صنعت و تجارت و سکتور خصوصی کشور امروز در یک نشست خبری در کابل از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی سه روزه معادن و فلزات تا 11 روز دیگر خبر دادند. قرار است این نمایشگاه تحت نام نمایشگاه بین‌المللی معادن و فلزات افغانستان  با شعار همایش سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان” از تاریخ 19 الی 21 ماه میزان توسط سکتور خصوصی کشور در کابل افتتاح شود.خان جان الکوزی معاون اتاق‌ تجارت و صنایع افغانستان گفت: برگزاری این نمایشگاه از اهمیت خاص برخوردار است زیرا بعد از زراعت، سکتور معادن برای فرصت‌های اقتصادی و خود کفایی کشور رول عمده را بازی‌ می‌کند.
الکوزی در ادامه گفت: در این نمایشگاه سرمایه‌گذاران ایرانی، قزاقستانی و چینی شرکت می‌کنند و ما ازسرمایه‌گذاران دیگر کشور‌ها نیز می‌خواهیم که در این نمایشگاه سهم بگیرند.
در همین حال مفتی برهان رئیس نشرات وزارت معادن و پطرولیم حکومت سرپرست با استقبال از برگزاری این نمایشگاه گفت: امروز بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در سکتور معادن افغانستان مساعد شده است و ما از تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌خواهیم که در سکتور معادن این کشور سرمایه‌گذاری کنند.وی با بیان اینکه درحال حاضر برخی معادن افغانستان به شکل نادرست و بدون پروسیس صادر می‌شوند گفت:” ما با تسهیل قانون و مقررات نمی‌خواهیم که دیگر معادن کشور به شکل غیر پروسیس شده صادر شوند زیرا این گونه صادرات به ضرر دولت و ملت است.رحیم الله سمندر معاون اتاق صنایع و معادن افغانستان گفت: این اولین نمایشگاه بین‌المللی در سکتور معادن افغانستان است که هدف اصلی آن جلب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در سکتور تولید و معادن فلزات کشور می‌باشد.
او افزود: ما با برگزاری چنین نمایشگاه‌ها به جهان می‌گویم که سنگ‌های رنگی قیمتی و نیمه قیمتی که در حال حاضر بنام دیگر کشور‌ها صادر می‌شوند، مالک اصلی آنها افغان‌ها هستند.او گفت: در حال حاضر 75 درصد نیازمند‌های فلزی کشور در داخل تولید می‌شوند.
قابل یادآوری است که افغانستان از لحاظ داشتن منابع طبیعی یکی ازکشور‌های غنی جهان به شمار می‌رود که ارزش معادن آن به بیش از 4 تریلیون دالر تخمین شده است.

Copyright © Paigard News By Master Technology | Newsphere by AF themes.